NMHH: több mint ötszázmillió forintból készülhetnek tévéműsorok

Ország

Több mint ötszázmillió forintos pályázatot hirdetett meg idén a médiatanács helyi és körzeti televízióknak hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítésének támogatására – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint idén 20 millió forinttal emelték a pályázati forrást, a közéleti műsorok esetében adásonként legfeljebb 60, hírműsorokra és kulturális magazinműsorokra maximum 40 ezer forint támogatást lehet elnyerni. A támogatás mértéke nem lehet több, mint a tervezett összköltség kétharmada.

A felhívásra magyarországi és határon túli szolgáltatók jelentkezhetnek négy fordulóban. Az első forduló határideje április 15. – tudatták.
Beszámoltak arról is, hogy a médiatanács a Pentafon Kft. médiaszolgáltató kérelmére további hét évvel, 2028. szeptember 9-ig megújítja a Dunaújváros 102,9 MHz frekvencián szóló Rádió 24 helyi rádiós médiaszolgáltatási jogosultságot.

A grémium emellett elfogadta a Szolnok 97,1 MHz és a Veszprém 98,3 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára vonatkozó pályázati felhívásainak tervezetét, és felkérte az NMHH-t a Budapest 103,9 MHz és a Budapest 100,3 MHz frekvencia terveinek kidolgozására.

Kitértek arra is: a médiatanács burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a TV Szentendre szolgáltatóját, amiért a Creative chef című műsor hat novemberi adása után bemutatott szakácskönyvről olyan részletes információkat közölt, amelyekkel vásárlásra sarkallta a nézőket. A törvény szerint ez csak reklámblokkban engedélyezett – írták.

A közlemény szerint a testület elfogadta a klasszikus rádiózás helyszíneit 2018 és 2020 vége között vizsgáló NMHH-tanulmányt, amely bővít egy korábbi, a témával kapcsolatos dokumentumot.

A tanulmányból többi között kiderül, hogy a rádiózók száma összességében nem változott számottevően, de – vélhetően a koronavírus-járvány miatt megnövekedett információigény miatt – 2020 második negyedévétől a hallgatók a korábbinál több helyszínen kezdtek rádiózni. A megkérdezettek 77-79 százaléka rádiózott otthonról és 30-34 százaléka a munkahelyén, míg 2019 azonos időszakában ezek az arányok 71, illetve 19-20 százalék körül mozogtak – olvasható a közleményben.