Egy felháborodott utas osztotta meg Facebookon a bicskanyitogató sztorit.
Ma hazafelé utaztunk Budapestről a negyed 5-ös vonattal mikor egy kedves kalauz hölgy lerakta a vonatròl a 74 éves nénit, mondván mivel nincs nála érvényes fényképes igazolvány, ugyanis lejárt szegénynek! Közölte a nénivel, ha nem vesz a helyszìnen jegyet pòtdìjjal, akkor addig nem indul tovább a szerelvény, amìg le nem száll! Szegènykének nem volt annyi pénze! A párom fogta meg induláskor az ajtòt, és hùzta fel a nénit, mi vettünk neki jegyet, hogy hazautazhasson Tápiògyörgyére! Pedig egyértelmű ránézésre is, hogy ingyen utazik! Máv-start, köszönjük! A vonat koszos, késik, a wc bűzlik, és a nyugdìjast le kell rakni!
Egy hozzászólásából kiderül, hogy a kalauz ezek után még a jólelkű utasokat kezdte piszkálni, hogy miért vettek jegyet a nőnek.
MÁV: a szabály az szabály
A 444.hu rákérdezett a MÁV-nál, hogy ez miért történhetett meg, az illetékes ezt válaszolta:
A MÁV szerint az adott esetben nem megfelelő körültekintéssel járt el a jegyvizsgáló, ugyanis cégünk minden esetben arra kéri a jegyvizsgáló személyzetet, hogy vitatott helyzetben utasbarát módon járjanak el. Ugyan a kollégánk a Személyszállítási Üzletszabályzatban foglalt szabályokat szorosan betartotta, az előbbi elvárásnak ebben az esetben nem felelt meg.
A vitás helyzetek elkerülése érdekében arra kérjük utasainkat, hogy a kedvezményre jogosító irataikat mindig tartsák maguknál és ügyeljenek azok érvényességére.
A vasúttársaság sajnálatát fejezi ki a történtek miatt, és személyesen is szeretne elnézést kérni a hölgytől.