Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere

Karácsony: példátlan veszteség érte Budapestet

Helyi hírek

A BKK csaknem 10 éve kötött szerződést a budapesti elektronikus jegyrendszer kivitelezésére. A bankgaranciák a projekt elhúzódása miatt lejártak, és azokat a német cég nem hosszabbította meg, ezért a BKK 2018-ban egyoldalúan felmondta a szerződést. A választott bíróság döntése nyomán a korábbi vezetés által kifizetett összeg egy részét sikerült visszaszerezni.

“Sajnos fel voltunk készülve rá, hogy a főváros a korábban kifizetett összegnek csak egy kis részét tudja visszaszerezni. A bíróság kimondta, hogy a Fővárosi Önkormányzat előző vezetése is súlyos hibákat követett el a közbeszerzés kapcsán. Összességében 7,5 milliárd forint kár érte az önkormányzatot, ami példa nélküli. Egy szerződés még nem okozott ekkora közvetlen kárt a városnak az elmúlt 30 évben”

– jelentette ki az InfoRádióban Karácsony Gergely főpolgármester.

BKK: véget ért az e-jegyrendszerper

A bíróság szerinte azt állapította meg, hogy egy olyan bonyolult rendszert alkotott meg a BKK akkori vezetése, amely rendszer akkor sehol a világon nem működött, egy olyan cég nyerte meg a közbeszerzést, amely a projekt számos fontos elemével kapcsolatosan semmilyen korábbi referenciával nem bírt.

Az eredeti szerződést 2014-ben a BKK részéről Vitézy Dávid, a közlekedési vállalat akkori vezérigazgatója írta alá. Hangsúlyozta: minden létező vizsgálat megállapította, hogy nem az eredeti projekttel volt gond, nem az eredeti szerződéssel, hanem a 2015 után Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató által hozott döntésekkel.

Vitézy Dávid mindazonáltal bírálta a főpolgármestert, amiért ígérete ellenére öt év alatt sem sikerült előrelépnie a papíralapú jegyek és bérletek teljes körű digitalizációja és a bankkártyás fizetési lehetőség teljes hálózati kiterjesztése terén.

Karácsony Gergely szerint ugyanakkor a beléptetőkapuk elavult technológiája helyett a már működő BudapestGO alkalmazással és a bankkártyás fizetéssel valósulhat meg az elektronikus jegyrendszer.