Csárda út aszfaltozása

Marad a 30 kilométeres sebességkorlát: fontos debreceni gyűjtőút kapott aszfaltot

Helyi hírek

A Csárda út az egyik legfontosabb és legforgalmasabb gyűjtőútja a pacikerti és a biczókerti térségnek. Újabb szakaszon készült el az út aszfaltozása. A beruházásról sajtótájékoztató keretében számolt be Papp László, Debrecen polgármestere, Pósán László országgyűlési képviselő és Komolay Szabolcs önkormányzati képviselő 2023. július 6-án.

Papp László polgármester szavai szerint, mint azt Debrecen polgárai tapasztalhatták, az önkormányzat rendkívül nagy hangsúlyt fektet a város közlekedési hálózatának fejlesztésére. Ez a következő években sem lesz másképpen. Jelenleg is több helyen zajlanak útfelújítási munkálatok, új utak építésének előkészítése, s örömteli esemény, hogy a Csárda út fejlesztésének negyedik üteme is elkészült. Hosszú évekkel ezelőtt ígérte meg az önkormányzat, hogy a Pacikert és a Biczókert városrészek közlekedési rendszerét, fejleszteni fogja. A Csárda úton 2016-ban, 2017-ben, 2019-ben, s 2022-2023-ban történt nagyobb léptékű fejlesztés, a mostani 620 méter hosszon, 5,5 méter szélességben. A 2 kilométer hosszúságú útnak így immáron összesen közel 1 kilométeres szakasza aszfaltozott, amely zárt csapadékvíz-elvezetéssel és szennyvízcsatornával is rendelkezik. A terület komplex fejlesztéséhez a Debreceni Vízmű Zrt. beruházásában most egy szennyvízcsatorna-építés is kapcsolódik a Csárda úttól a Monostorpályi út, valamint a Cseresznye utca mentén mintegy 1,6 kilométeres hosszon. Ennek keretében a Csárda út mentén két szennyvízátemelő is épül, s így lehetővé válik az, hogy a környéken körülbelül 70 lakóingatlan rákapcsolható legyen a szennyvízhálózatra.

Csárda út aszfaltozása

A Csárda út eddig négy szakaszban történt fejlesztésének költsége összesen több mint 470 millió forint volt. Ebből a mostanra elkészült negyedik szakasz költsége 303 millió forint, melynek kétharmada kormányzati támogatás, egyharmada önkormányzati önerő volt. Papp László örömét fejezte ki annak kapcsán, hogy Debrecen gazdasága olyan állapotban van, hogy a városnak lehetősége nyílik jelentős, saját fejlesztési forrásokat is mozgósítani a közlekedésfejlesztés érdekében. A polgármester balesetmentes közlekedést kívánt a Csárda úton és környékén élőknek, s mint hangsúlyozta: természetesen folytatódni fog a fejlesztési munka.

Csárda út aszfaltozása


Pósán László országgyűlési köszönetet mondott a polgármesteri hivatal munkatársainak azért, mert minden olyan fejlesztési lehetőséget megragadnak, ami Debrecen szempontjából előnyös és fontos lehet. Azért említette ezt, mert a Csárda út mostani fejlesztése is javarészt egy a külterületi utak fejlesztésére kiírt agrárminisztériumi pályázati forrásból valósulhatott meg. Az országgyűlési képviselő fontosnak tartotta megemlíteni azt is, hogy a debreceni Kertségi Fejlesztési Program keretében a Csárda út térségében alapvetően a külterületi részek fejlesztése zajlik, amely lépés abba az irányba, hogy a későbbiekben a belterületté nyilvánítás ezeken a területeken is minden szempontból az előírt feltételrendszerek mentén legyen megvalósítható. A város saját forrásainak bővülése pedig az előfeltétele annak, hogy számos hasonló út – azon kívül pedig például járda, játszótér – épülhessen. Ezért örvendetes az, hogy Debrecen gazdasága a jelenleg tapasztalható ütemben növekszik és fejlődik, mert ez bővíti a városnak azt a büdzséjét, amiből az emberek hétköznapi életét könnyebbé, jobbá és szebbé lehet tenni. A képviselő azt kívánta, hogy a Csárda úton és környékén élők élvezzék az új útszakasz előnyeit, s reményét fejezte ki annak kapcsán, hogy a későbbiekben egyre több utcát lehet majd bekapcsolni ehhez hasonló módon a közúti közlekedésbe. Hangsúlyozta: ehhez az is hozzá tartozik, hogy ott, ahol a megfelelő útszélesség kialakításához erre szükség van, a magántulajdonosok területeikből engedjék át a kellő részt a köz céljaira. Ha ez így történik, a fejlesztések is gyorsabban megvalósíthatók.

Csárda út aszfaltozása

Komolay Szabolcs önkormányzati képviselő szerint Debrecen városa az elmúlt időszakban jelentős változáson ment keresztül. Olyan fejlődés indult el, ami az ezt megelőző évtizedekben nem volt jellemző. A fejlesztési munka tervszerű, az önkormányzat a lakosok igényeinek megfelelően próbálja azokat a beruházásokat elindítani, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a város bármely területén élő polgárok komfortérzete javuljon. Ennek a gondolatnak a jegyében indult el 2012-ben a Kertségi Fejlesztési Program, melynek keretében számos olyan fejlesztés történt, ami nagyon jelentős előrelépést jelentett az infrastrukturális ellátottság terén. Komolay Szabolcs hangsúlyozta, hogy a Csárda út a város külterületi része, ahol az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett a lakosság létszáma. Ez megkívánja az infrastruktúra fejlesztését – az úthálózat mellett a szennyvízhálózatét is. Mint a képviselő elmondta, a remények szerint minél hamarabb megvalósulhat a Csárda út teljes hosszában megvalósuló fejlesztése, s a város szándékai szerint újabb, az itt lakók mindennapi életének komfortját növelő beruházások is történhetnek a területen.  

A Csárda út szilárd burkolattal ellátott szakaszán – a lakók kérésére – 30 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, s ez addig így is marad, míg az út teljes hosszában aszfaltozott nem lesz.

– Debreceni Városháza Sajtó –