Cseh önjáró trolibusz

Jöhetnek a cseh SOR önjáró trolik Szegedre

Gazdaság Helyi hírek

A szegedi szerződéskötéssel lezárult a Zöld Busz Program első pályázati eljárása, amelynek keretében összesen 123 elektromos autóbusz és további négy akkumulátoros trolibusz forgalomba állítása valósul meg, várhatóan még az év végéig. – Az utoljára maradt trolitenderen némi meglepetésre a SOR Libchavy került ki győztesen a versengésből, mostanra pedig hivatalossá vált, hogy cseh trolibuszokat kap a Tisza-parti város – írta a magyarbusz.ifo szakportál.

A kormányzati kezdeményezés első fordulójában a Volánbusz 40 Mercedes-Benz eCitaro, 48 BYD eBus valamint és 12 Ikarus 120e, Pécs 8 Mercedes-Benz eCitaro, Miskolc 10 BYD eBus, Veszprém 5  MAN Lion’s City 12 E, Szeged pedig 4 SOR TNS 12 önjáró trolibusz beszerzésére nyert vissza nem térítendő támogatást, összesen 18,4 milliárd forint értékben. A megrendelt járművekből eddig a Volánbusz számára készült eCitaro-flottát adták át, de Veszprém elektromos “városi oroszlánjaira”, és a miskolci BYD-k forgalomba állítására sem kell már sokat várni.

A Szegedi Közlekedési Kft. részére a cseh SOR Libchavy első körben négy, az opciós darabszám lehívása esetén pedig további két, kisegítő akkumulátoros hajtással szerelt, szóló SOR TNS 12 trolibuszt szállíthat majd.

A csehek az megrendelt alapmennyiséget és a járművekkel átadandó tartalék alkatrészeket nettó 1 833 180 euró, közel nettó 683 millió forint értékben ajánlották meg az eljárásban, több mint 400 ezer euróval kedvezőbb áron mint a tender másik indulója, a Solaris

– írja a szakportál.

A trolibuszok leszállításáról szóló megállapodást június 7-én kötötte meg az SZKT és a SOR. A két opciós trolibuszt a szerződéskötéstől számított 48 hónapon belül lehet lehívni, akár két részletben is, 2022. december 31-ig azonos feltételek mellett, ezt követően a gyártó az ajánlatában megadott egységár indexálására jogosult.

Az új trolibuszok átadásának, illetve az SZKT által előírt 1000 kilométeres, utasok nélküli próbafutás teljesítésének az adásvételi szerződés hatályba lépését követő maximum 15 hónapon belül kell megtörténnie. A járművekre a csehek 48 hónapos teljes körű, a vázszerkezetre pedig 20 éves jótállást vállalnak. Hazánk első SOR trolijai a prágai gyártóbázissal is rendelkező francia Cegelec cég In-Motion-Charging (IGBT) elektronikájával érkeznek, és naponta akár 50 kilométert is képesek lesznek megtenni akkumulátoros önjáró üzemmódban.

Nyitókép: SOR Libchavy