“Válságban a debreceni tömegközlekedés” – Mándi László szerint a városvezetés ezt nem akarja észrevenni

Helyi hírek

Bár Debrecenben már mindenki erről beszél, a városvezetés valamiért nem akarja észrevenni, hogy mennyire súlyos a helyzet.

Nem telik el hét, hogy ne kapnék egy dühös üzenetet, telefont vagy személyes megkeresést a debreceniektől: már megint gond van a DKV-val

– írja Facebook-oldalán Mándi László momentumos ellenzéki országgyűlési képviselőjelölt.

Mi történt? Januárban is tanszüneti menetrend szerint közlekednek a DKV járatai

A jelenleg önkormányzati képviselőként dolgozó politikus rámutat: leggyakrabban és legrégebb óta a menetrenddel és annak betartásával vannak gondok. A buszok nem időben érkeznek, vagy épp hamarabb mennek el, és a buszmegállókba kitett táblák lassan már csak tájékoztató jellegű információként szolgálnak.

Emögött persze a helyenként tragikus közlekedésszervezés is áll, a lámpák beállításától az évek óta elmaradt útszélesítésekig, kanyarodósávok vagy épp buszsávok kialakításának hiányáig. Nincs is annál bosszantóbb, amikor egy tömött busz bennragad a dugóban az utasokkal. A megbízhatatlanság, a pontosság hiánya mellett a kimaradó járatok és a nem elégséges járatsűrűség is gyakran előkerül. Bár a DKV nem hajlandó ezt elismerni, egyértelmű és ismert probléma a sofőrhiány, ami most már kétségbeejtő méreteket öltött

– írja a politkus.

Mándi László szerint a sofőrhiány, és általában a munkaerőhiány hátterében a Fidesz-kormány 12 éves gazdaságpolitikájának számos elbaltázott lépése áll, amelynek eredményeképpen ukrán vendégmunkásokkal kell feltölteni a debreceni gyárakat, miközben a magyar munkavállalók bérei meg sem közelítik az Európai Unió átlagát.

“Nem a szalagvágásokért fogok politizálni” – Kérdésekkel provokáltuk Mándi Lászlót, a Momentum debreceni képviselőjét

Azt is megjegyzi, Papp László és Pósán László által előszeretettel “másik fővárosként” emlegetett Debrecenből többek között Budapest szívja el nemcsak a sofőröket, hanem más munkaerőt is. Részben azért, mert sokkal jobban fizetnek arrafelé, részben azért, mert a főváros térsége számos szempontból sokkal fejlettebb, Európához sokkal hasonlatosabb, mint Debrecen. Dacára 12 év városunkra ömlő forintszázmilliárdjainak…

Mándi szerint igazán elgondolkodtató, hogy hogyan nem képes egy állítólag bivalyerős gazdaságú 200 ezres nagyváros közlekedési vállalata olyan versenyképes béreket kigazdálkodni sofőrjeinek, amivel képes itt tartani őket.