Az Omnibus Hungária nyerte a DKV ebusz-pályázatát

Helyi hírek

Egytucat tisztán elektromos hajtású szóló autóbuszra írt ki pályázatot a DKV. Az eredmény nem okoz nagy meglepetést. A városban már korábban tesztelt Mercedes-Benz eCitaro lett a győztes, miután a másik pályázó BYD ajánlatát érvénytelennek nyilvánította a bíráló bizottság – írja a magyarbusz.info.

A DKV 2021 júliusában tett közzé pályázati felhívást összesen 12 darab új, alacsonypadlós, kizárólag elektromos hajtással rendelkező városi szóló autóbusz beszerzésére. A pályázati kiírásban szerepel a járművekkel kompatibilis, akár mind a 12 kocsi egyidejű töltésére alkalmas töltőinfrastruktúra leszállítása és üzembe helyezése is.

Feltétel volt még az autóbuszok átvételétől kezdődő 60 hónapos időszak alatt a karbantartási feladatok teljes értékű ellátására. A DKV kizárólag első alkalommal forgalomba helyezett, legalább 60 fő befogadására egy feltöltéssel minimum 250 kilométer megtételére alkalmas típusok megajánlását várta az indulóktól.

Zöld Busz Program, Debrecen
Korábban már tesztelhették a debreceniek.

Az eljárásban a Daimler Buses hazai képviseletét ellátó Omnibus Hungária Kft. és a vele partneri viszonyt ápoló debreceni Inter Traction Electrics Kft. (ITE) alkotta konzorcium mérkőzött meg BYD Europe B.V.-vel, érvényes ajánlat viszont csak az előbbitől érkezett. A BYD pályázatát azért minősítette érvénytelennek a bíráló bizottság, mert a cég által benyújtott ajánlat nem felelt meg az eljárást megindító felhívásban és a közbeszerzési dokumentumokban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek, továbbá olyan hibái voltak, amelyek hiánypótlás után sem voltak orvosolhatóak.

Az Omnibus Hungária és az Inter Traction Electrics Kft., mint közös ajánlattevők így nettó 2 160 304 313 forint értékű ajánlattal nyerték el a járművek és a töltőberendezések szállítási jogát. Az autóbuszok darabonkénti vételára (töltőberendezéssel együtt) nettó 180 millió forint. A 60 hónapos teljes értékű karbantartási feladatok ellátására nettó 16 260 539 forint értékű ajánlatot tettek.

A megajánlott típus folyamatos üzem mellett egyetlen feltöltéssel akár 315,1 km-t is képes megtenni.

Zöld Busz Program, Debrecen

A járművekre és a töltőberendezésekre együttesen vállalt 36 hónapos teljes körű jótállás mellett a gyártó a kocsiszekrény szerkezetére 48 hónapos garanciát, az akkumulátorállományra pedig 60 hónapos jótállást és cserejótállást (amennyiben az akkumulátor eredeti kapacitásának 65%-a alá esik) biztosít.

A 12 méter hosszú, 2-2-2 ajtókiosztású modell befogadóképessége 68 fő, és a tenderkiírás szerint legalább 23 fix rögzítésű ülőhellyel fog rendelkezni.

A járművek megvásárlása a Zöld Busz Mintaprojekt 800 millió forint költségvetésű finanszírozási alprojektjének keretében, kormányzati támogatással és saját pénzeszközök felhasználásával valósul majd meg.

Elkezdődött a Zöld Busz Program Debrecenben, ingyenesen kipróbálhatjuk a buszokat

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt / Daimler Buses