Fine dining házhoz szállítva

Helyi hírek

Hogy mi a közös a Pizza, kávé, világbéke, a KIOSK és Costes Downtown-ban? A fine dining és egy debreceni startup, a Oneminorder.

– Amikor pár évvel ezelőtt egy gyros tálat falatozva kitaláltuk, hogy meg kéne csinálni a Oneminordert, még nagyon sok minden más volt – eleveníti fel a kezdeteket Nagy Nándor, Onemonorder CEO-ja és társalapítója. Négy éve még szó sem volt chatbotról, augmented realityről, vagy valós idejű futárkövetésről, a debreceni start up pedig épphogy megszerezte első pár ügyfelét.

Az utóbbi években rengeteget változott a piac, a házhoz szállítás, a vendéglátóipari egységek modernizációja pedig elkerülhetetlen. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy egy étterem, cukrászda vagy kávézó ne legyen jelen az online térben, legalább a Google térképen. Ez persze sokaknak nagy lépés, és a digitális világ is idegen lehet, de aki időben lép, vagy lépett – és jó irányba – hatalmas előnyre tehet szert versenytársaival szemben.

Gourmet fogások otthon

Az encsi Anyukám mondta étterem miskolci pizzázója, a Pizza, kávé, világbéke még 2019 tavaszán indította el weblapját, mobil appjait és online házhoz szállítását a Oneminorderrel, az addigra már közel 20 fővel dolgozó csapat pedig már túl volt a 100 partneren is. A 2020-as koronavírus-járvány aztán tornádóként söpört végig a vendéglátáson, nem kímélte sem a legkisebbeket, sem a legnagyobbakat.

Számos vállalkozás húzta le a rolót, ám a legtöbben mégis inkább alkalmazkodtak a helyzethez és átszervezték működésüket, kínálatukat, szolgáltatásaikat. – Korábban mindig azt mondtuk, velünk egy perc alatt lehet rendelni, most azonban egy perc alatt dőlhet be egy élet munkája sok vállalkozásnál – mondja Nagy Nándor és hozzáteszi: – Óriási a nyomás mindenkin, de borzasztó felemelő látni, hogy milyen pozitív dolgok is indulnak el a járványnak köszönhetően.

Együtt a nehéz időkben

Debrecenben és országszerte is éttermek fognak össze, hogy kórházi dolgozókat támogassanak, jótékony kezdeményezések, mozgalmak indulnak az egyes ágazatok, vagy rászoruló emberek megsegítéséért. Budapest egyik legikonikusabb étterme, a KIOSK például már a kialakult helyzet szinte első pillanatától kezdve felismerte, hogy vendéglátásra az eddigi formában nem lesz lehetőségük, így március közepétől teljes mértékben átálltak a házhoz szállításra.

– A KIOSKDelivery honlapját, rendszerét, mobil appjait és futárkövető szolgáltatását mi biztosítjuk, a kiszállításhoz pedig a Pappas Auto ajánlott fel nekik autókat – avat be minket a részletekbe Nagy Nándor. – Ők amúgy is rendszeresen kiveszik részüket a jótékonykodásból, nem csoda, hogy hamarosan elindítjuk a KIOSK Angyalt is, amin keresztül vagy az ingyenkonyhájukat lehet támogatni, vagy egy rászoruló ismerősnek segíteni.

Magyarország első Michelin-csillagos étterme, a Costes is velünk indítja el házhoz szállítását, sőt csatlakoztak a #mentsdmegazéttermet mozgalomhoz is – mondta Nagy Nándor. A kiszállítás már nem csak a burgerezők, vagy pizzériák és a sushi bárok szolgáltatása, a fine dining is beköltözött az online térbe és akár egy perc alatt házhoz rendelhető.