Szerda este jelent meg egy kormányrendelet a Magyar Közlönyben, amely fontos pozíciót ad Lázár János kezébe.
A rendelet szerint Lázár gyakorolja
„az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is.”
35 évig csak Mészárosák építhetnek autópályát Magyarországon
Mint emlékezhetünk, a Mészáros Lőrinc és Szijj László kormányközeli oligarchák érdekeltségébe tartozó Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre. A nagyurak tehát három és fél évtizedig kizárólagos jogot gyakorolnak erre, kilométerenként 96,2 millió forintért.
Rogán Antal korábban azt nyilatkozta, örvendetes, hogy van Magyarországon olyan szereplő, aki felnőtt a feladathoz, és azt még a mostani nehéz körülmények közt is képes vállalni. A hvg.hu kérdésére Rogán Antal állami koncessziókért felelős miniszter azt közölte:
“Mészáros Lőrinc személye természetesen nem befolyásolta az eljárás eredményét”.
Szerinte nyílt, uniós eljárást bonyolítottak le, és a verseny transzparens volt. Rogán úgy vélte, hogy örvendetes, hogy ma Magyarországon van olyan hazai szereplő, aki képes felvenni a versenyt a külföldiekkel.
A miniszter azt mondta, hogy
“lehet szíjjlászlózni meg mészároslőrincezni, de ezek a szereplők mindig versenyen nyertek el megbízásokat, és jelen esetben jobb, hogy ők nyertek, mintha egy külföldi nyert volna”.