Vendéglátás is lesz a tovább járó Budapest-Szeged intercity-vonatokon

Gazdaság Helyi hírek

Meghosszabbított üzemidővel, októbertől kora reggeltől estig egész nap órás ütemben közlekednek az intercity-vonatok a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonalon, és elérhető lesz a fedélzeti vendéglátás is – jelentette be a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára kedden a Nyugati pályaudvaron.

– Jelentős menetrendi fejlesztés, hogy egy órával meghosszabbítjuk az InterCity-vonatok üzemidejét, így hétfőtől vasárnapig Szegedről 20:45-kor, Budapest Nyugati pályaudvarról pedig 20:53-kor is indul IC október 1-től minden nap. Így a Szeged és a főváros között utazóknak, és a tram-traint igénybe vevő hódmezővásárhelyieknek és az algyőieknek is minden nap kora reggeltől késő estig óránként rendelkezésre áll az IC szolgáltatás – mondta Vitézy Dávid.

Ismertette: a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonal Magyarország egyik legforgalmasabb vonala, a járvány előtt 2019-ben 3 millió volt az éves utasszám. A járvány előtti utasszám visszatért: idén az első nyolc hónapban is már 1,9 millióan választották a vasutat ezen a vonalon.

Rámutatott: az autózással versenyképes vasúti szolgáltatáshoz nagyban hozzájárul az, hogy egész nap rendelkezésre állnak az IC-járatok.

Kitért arra, hogy folytatják a távolsági járműpark fejlesztését. A kormány arról is döntött, hogy 39 plusz további 10 intercity-szerelvény beszerzését indítják el. Ezek az új vonatok 7, legfeljebb 9 kocsis új intercity vonatok lesznek, amelyek a MÁV-Start állományába érkező új Siemens mozdonyok mögött korszerű kocsikkal közlekednek majd.

Ez azt jelenti, hogy ezzel a beszerzéssel minden intercityként közlekedő távolsági vonat korszerű, 21. századi jármű lesz Magyarországon, ezzel szeretnék népszerűsíteni és versenyképesebbé tenni a környezetbarát vasúti közlekedést. Elmondta, hogy az IC+ kocsik megjelenésével egyidőben közel 40 év szolgálat után búcsúznak a napi forgalomból a vonalról a Rába gyártmányú komfortkocsik.

Október 1-2. között a MÁV-START járműbúcsúztató programot szervez ezen a 140-es vasútvonalon.

Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról beszélt: a csoport célja, hogy a közösségi közlekedés valós alternatívája legyen az egyéni közlekedésnek, minél többen váltsanak vonatra vagy buszra az autó helyet. Az IC+ program újabb eleme a most életbe lépő szolgáltatásfejlesztés, járatsűrítés, ami a csatlakozási lehetőségekkel az ország több pontjára biztosítja az eljutást. Ceglédről például át lehet szállni az IC beérkezését követő 5 percen belül Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza irányába – mondta.

Tájékoztatása szerint 2023 ősztől Szabadka felé is megindulhat a személyforgalom Szegeden keresztül.

Szeberényi Gyula Tamás Bács-Kiskun megye 2-es választókerületének országgyűlési képviselője üdvözölte a fejlesztést, ami megkönnyíti a kecskemétiek és környéki lakosok életét. Az új lehetőségekkel megfelelő alternatívát nyújt a vasút a közúti közlekedéssel szemben. Reményét fejezte ki hogy ezután sokkal többen fognak vonattal közlekedni.

Egy szegedi, Csongrád-Csanád megyei  honatya valószínűleg hasonlóképpen vélekedett volna…

– ka –

Fotók: Vitézy Dávid közösségi oldala.

Keressen bennünket a Facebookon a legfrissebb szegedi hírekért.