Európában ennyi pénzt még senki nem költött politikai kampányra.
Kiderült, hogy összesen 65 millió forint ment azokra a klipekre, amelyeken a Fidesz azt a képzetet erősíti a nézőkben, hogy Gyurcsány Ferenc az ellenzéki összefogás vezetője, és mindenki más nagyon idétlen figura körülötte.
A Telex számításai szerint egész Európában nem volt még olyan drága politikai reklám a felületen, mint a gyurcsányozós fideszes.
A többi párt jóval kevesebbet költött:
- DK, 17,4 millió forint 220 videóra.
- Párbeszéd, 8,9 millió 73 videóra.
- Ezalényeg.hu, 6,2 millió 126 videóra.
- Momentum, 5,2 millió 72 videóra.
- Mi Hazánk, 2 millió 22 videóra.
A Fidesz csak 7 videót hirdet, amelynek így darabjára 9,3 millió forint jut, szemben egy nem fideszes videóval, amelyre átlagosan csak 19 ezer.
A YouTube 2019 óta listázza a politikai hirdetéseket, azóta összesen 114 milliót költöttek Magyarországról politikai reklámokra a felületein. Ennek tehát több mint a felét fizette a Fidesz, ráadásul másfél hónap alatt költött ennyit, mert korábban a párt egyáltalán nem hirdetett a videómegosztón.