Újabb díjat nyert a Tesco

Helyi hírek

A Tesco élelmiszer-pazarlás elleni kampánya ezüst díjat nyert az International Business
Awards 16. fordulójának „Az év társadalmi felelősségvállalási programja Európában”
kategóriájában. A Tesco ezzel idén már negyedik alkalommal érdemelt ki díjat az
élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentéséért tett erőfeszítései kapcsán.
Budaörs, 2019. október 22. Az International Business Awards a nemzetközi üzleti élet
legrangosabb elismerése, amelyet október 19-én adtak át a Bécsben rendezett gálán. A
Stevie Díjakat 16 kategóriában ítélték oda a zsűrit alkotó nemzetközi szakértők és iparági

szakemberek. Az ítészek ezüst díjjal jutalmazták a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni, Közép-
Európában végzett tevékenységét. Az áruházlánc programja egyike volt a 74 ország 4000 nevezése közül kikerült legjobb díjazott projekteknek.

Átfogó küzdelem az élelmiszer-pazarlás ellen
A Tesco évek óta összetett tevékenységet folytat az élelmiszer-hulladék mennyiségének
csökkentése érdekében: az előrejelzési és rendelési folyamatok fejlesztésétől kezdve a
Perfectly Imperfect termékcsalád bevezetésén át az élelmiszer-felesleg rendszeres
adományozásáig. A Tesco stratégiai partnere a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek,
melynek munkáját több oldalról támogatja, így például 2014 óta napi szintű
élelmiszermentés zajlik több mint 175 Tesco áruházban, melynek során eddig összesen több
mint 57 millió adag ételt mentettek meg a kidobástól és ajánlottak fel rászorulók számára.
Ezen kívül az adventi időszakban zajló éves tartósélelmiszer-gyűjtés során a vásárlók
segítségével tavaly közel 200 tonna élelmiszerrel és 21 millió forinttal segítette az
Élelmiszerbank munkáját. Az áruházlánc továbbá a korábbi évekhez hasonlóan idén is részt
vett az Élelmezési Világnap alkalmából szervezett Magyar Élelmiszerbank – FAO
adománykonvojban, amely október 16-án az élelmiszerrel való pazarló bánásmódra és az
egészséges étrend fontosságára hívta fel a figyelmet. A csatlakozó 20 partnercég – köztük
a Tesco – 50 tonna élelmiszeradományt ajánlott fel, így az Élelmiszerbank karácsony előtt
10 000 élelmiszercsomagot juttathat el oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. A Tesco ezen
kívül 3 millió forint pénzadománnyal is támogatta a kezdeményezést.
„Egy díj mindig jó visszajelzés a mindennapi munkánk értékességéről. 2030-ra célul tűztük
ki, hogy felére szorítsuk vissza az élelmiszer-hulladék mennyiségét. Magyarországon két év alatt 43 százalékos csökkenést értünk el, így már most nagyon közel járunk a cél
teljesítéséhez. A most elnyert Stevie Díj többezer ember élelmiszer-pazarlás elleni
küzdelmének eredménye, akik közt a Tesco dolgozói kiemelt említést érdemelnek” –
mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország Kommunikációs Igazgatója.

Az eredményes munka gyümölcsei
A Tesco áruházaiban online oktatóprogrammal segíti munkatársai betanulását az
élelmiszermentés folyamatába. Az informatív és interaktív rendszerű e-learning tananyag
júliusban kitüntetést kapott Németország egyik legrangosabb oktatási innovációs
versenyén, a COMENIUS EduMedia Awardon. Szeptemberben az áruházlánc az Effekt 2030
– A közösségi befektetések díja 2019. évi pályázatán az Esélyteremtő üzlet kategóriában 1.
helyezést, valamint Közönségdíjat hozott el élelmiszer-pazarlás elleni programjával.
Emellett pedig elnyerte az „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj” 1. helyezését is.
A Stevie Díj a világ egyik legrangosabb üzleti elismerése, melynek célja, hogy kitüntetésben
részesítse a nemzetközi szervezetek pozitív tevékenységeit és eredményeit. A vállalatok a
világ több mint 70 országából évente több mint 12 000 jelentkezést küldenek be. A zsűri
tagjai közt nagy tiszteletnek örvendő vezetők, vállalkozók, innovátorok és oktatók állnak. A
16 éve adományozott díjakat nyolcféle programcsoportban ítélik oda, melynek egyike az
International Business Awards. Ezt a díjat nyerte el a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni
kampánya „Az év társadalmi felelősségvállalási programja Európában” kategóriában.
Bővebb információ: www.stevieawards.com